piątek, 24 czerwca 2016

Orkiszowo-warzywne babeczki

Podróże kształcą, mawiają. Ja, przy okazji podróży nad morze, wprawiłam się w pieczeniu wytrawnych muffinek :) Upieczone dzień przed wyruszeniem w drogę nadawały się świetnie do jedzenia w samochodzie i przez kilka następnych dni, także na plaży :)
Było to moje pierwsze podejście do nie-słodkich babeczek i na początku byłam sceptyczna, ale ostatecznie wyszło rewelacyjnie!



Przepis oryginalnie stąd.

Składniki:
- 200 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
- 20 g zwykłej mąki pszennej
- 2 nieduże jajka
- 50 g twarogu
- 100 ml mleka
- 100 ml wody (ale nie dałam całej)
- 1 płaska łyżeczka soli
- 100 g cukinii
- 100 g marchwi
- 1/3 średniej czerwonej papryki
- 1 łyżeczka przyprawy do potraw włoskich
- 1/3 łyżeczki czarnego pieprzu
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- pół łyżeczki proszku do pieczenia

Cukinię, marchew oraz paprykę zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
W osobnej misce wymieszać jajko z przyprawami i pokruszonym twarogiem, wlać mleko i połowę wody (resztę dodać, gdy ciasto będzie za gęste). Przesiać do miski mąki z sodą i proszkiem do pieczenia. Dodać warzywa, wymieszać.
Przełożyć do foremek (12-14 sztuk). Można na górę położyć kawałeczki sera. Piec w 190 stopniach Celsjusza przez 35 minut.

Są pyszne ciepłe, a jeszcze lepsze na zimno jako przekąska. I super zdrowe! ;)




Smacznego! :)

2 komentarze:

Bardzo dziękuję za komentarze! Każdy jeden powoduje, że robi mi się milej na serduchu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...