wtorek, 17 marca 2015

Pieczywo bezglutenowe

Moda na żywność bezglutenową trwa już od jakiegoś czasu. Mam wrażenie, że nieco osłabła na korzyść weganizmu, ale wciąż jest obecna tu i ówdzie. Trendy w żywieniu zmieniają się co jakiś czas, ale niektórzy nie mogą ot tak żonglować swoją dietą. W zeszłym roku sama na miesiąc zrezygnowałam z glutenu ze względów zdrowotnych, ale wróciłam do diety sprzed tego okresu, bo okazało się, że jednak gluten nie zagraża mojemu zdrowiu (na szczęście dla mnie, bo uwielbiam wszelkie puszyste i tradycyjne wypieki ;)).
W tym czasie wypróbowałam kilka przepisów na pieczywo bezglutenowe. Ich pieczenie jest dość stresujące, bo nigdy nie wiadomo, co wyjdzie i CZY wyjdzie ;)
Stosunkowo udanym przepisem był ten zapożyczony z betterbatter.org, choć dość mocno go zmodyfikowałam. Nie zapisałam przy tym nigdzie moich modyfikacji, więc niestety nie mogę się z Wami nimi podzielić... Jedyne co mi zostało, to kilka zdjęć. Jak widać - próbowałam robić bułeczki, które - choć całkiem smaczne - wyszły niziutkie ;)

Wypróbowywaliście kiedyś jakąś "niezwykłą" dietę? ;) Może bezglutenową? :)




Więcej przepisów i inspiracji bezglutenowych znajdziecie, klikając tutaj :)

Some time ago I've been on a gluten-free diet. These are my rolls I've baken back then.

4 komentarze:

  1. ciekawie wyglądają:) co do diet to miałam taką od dietetyczki, dieta plus ćwiczenia i 10 kg mniej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha:) lubię takie chlebki:) Diet nigdy nie stosowałam... więc niestety nie mam nic w tym temacie do powiedzenia. Ale życzę powodzenia!
    ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja jakiś czas (może ze dwa miesiące) byłam na diecie bezglutenowej - zdrowotnie, zrzuciłam cholesterol niewiarygodnie z 240 na 140. W domu mam bezglutenowca, nie piekę chlebów - kupuję z piekarni świeży, z krótkim terminem przydatności. Z wypieków to jedynie ciasto marchewkowe - jakoś zawsze wychodzi...;-).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze! Każdy jeden powoduje, że robi mi się milej na serduchu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...